Noutăți

ConstruBadge – cardul lucrătorului în construcții din Belgia (studiu de caz)

Context

Conform sondajului Eurobarometru nr. 498 din 2019 privind munca nedeclarată, 24% din toată munca nedeclarată din Belgia este în sectorul reparațiilor și renovărilor. Prin urmare, pentru a aborda munca nedeclarată în această țară, este esențială abordarea muncii nedeclarate în sectorul de construcții.

Belgia folosește de mult timp carduri sociale de identitate în sectorul construcțiilor, iar partenerii sociali au efectuate mai multe experimente. Între 1990 și 1994 a fost emis un card pentru a combate frauda socială. Acest experiment a fost întreprins în cooperare cu Oficiul Național de Securitate Socială (NSSO-National Social Security Office) și a fost considerat eficient în abordarea fraudei sociale.

Din 1995 până în 1998 a existat un alt card social de identitate de tip A, din nou o identificare vizuală pentru a combate munca nedeclarată. Experimentul a fost, din nou, realizat în cooperare cu NSSO. În 1999 a fost emis un alt card, cardul nominal de ajutor de șomaj C 3.2 A, în cooperare cu Oficiul Național pentru Șomaj.

Din august 2013 a fost realizat un test experimental pe 8 șantiere de construcții de către partenerii sociali. În urma lui, pe 15 septembrie 2014 a apărut ConstruBadge. Partenerii sociali belgieni din sectorul construcțiilor au creat Fondul de Securitate Socială din Industria de Construcții, „fbz-fse Constructiv”, și l-au responsabilizat cu crearea și implementarea acestui card la locurile de muncă din construcții.

Obiective

Scopul ConstruBadge este de a verifica vizual lucrătorii din construcții în lupta împotriva fraudei sociale. Construbadge poate fi folosit pentru a facilita înregistrarea lucrătorilor din șantierele de construcții.

Prezentare

ConstruBadge nu este, încă, obligatoriu. Cu toate acestea, partenerii sociali din sectorul de construcții doresc o legislație națională care să impună utilizarea obligatorie a unui card social de identitate ca instrument de identificare. Dacă vor avea succes, ConstruBadge va deveni un instrument obligatoriu.

În plus față de ConstruBadge a fost introdus și Checkin@Work. Checkin@Work este un serviciu online de înregistrare a prezenței la locul de muncă. Prin acest sistem, angajatorii și antreprenorii înregistrează zilnic prezența angajaților lor, a subcontractanților acestora și a subcontractanților independenți.

Înregistrarea utilizând Checkin@Work este obligatorie pentru șantierele care au un cost total mai mare sau egal cu 500.000 euro, fără TVA.Înregistrarea prezenței (Checkin@work) la sosirea pe șantier a devenit obligatorie începând cu 1 aprilie 2014. Checkin@Work abordează munca nedeclaratăînregistrând cine se află pe un șantier, orele petrecute acolo, pentru cine lucreazăși statutul de angajat. Acest lucru permite efectuarea de inspecții specifice.Antreprenorul general este responsabil pentru Checkin@work. El trebuie să îșiinformeze subcontractanții că înregistrarea prezenței este obligatorie și să seasigure că aceștia se înregistrează corect. NSSO ajută prin transmiterea, înprealabil, a unui e-mail în care indică dacă un anumit loc de muncă îndeplineștetoate condițiile privind înregistrarea timpului de muncă. Următoarele informațiitrebuie colectate:

• Datele personale ale angajatului (număr național de înregistrare, număr BIS sau număr L1 Limosa);

• Amplasarea șantierului;

• Date de identificare ale angajatorului (numărul companiei);

• Data intrării (nu și ora).

Checkin@Work se poate face fie folosind un telefon, fie un computer. Cei care nu se înregistrează primesc o sancțiune echivalentă cu 5% din valoarea lucrării în derulare. Această cifră este calculată pentru valoarea contractului dintre antreprenor și subcontractant. Pentru subcontractanții care au datorii pentru plățile de asigurări sociale, 35% din valoarea plății este dedusă și plătită către NSSO.

Soluție tehnică

Card cu cip. Cardul social de identitate belgian identifică lucrătorii folosind atât informații vizuale, cu o fotografie, cât și informații digitale, folosind un cip electronic și o antenă RFID.

Informații colectate/stocate

Cardurile au capacitatea de a deține 28 de informații separate pentru o serie de scopuri diferite. Aceste informații includ fotografia și numele lucrătorului, numele angajatorului, numerele de identificare ale angajatului și angajatorului, numărul cardului, codul de bare și data de valabilitate; informații despre instruirea efectuată cu succes, sănătate și securitate ocupațională, experiența de lucru în sectorul de construcții și informații suplimentare, incluzând deținerea permisului de conducere și aplicații care pot fi utilizate pentru a oferi acces pe șantierele de construcții.

Dacă este furat sau pierdut, angajatorul informează „fbz-fse Constructiv” folosind o aplicație web construită special pentru acest scop. Cardul anterior va fi oprit din funcționare și va fi emis un nou card. Singurele informații stocate în prezent sunt numărul cardului, numele lucrătorului, numărul de identitate a securității sociale și numele angajatorului. Dacă oricare din acestea suportă modificări, se emite un nou card. Dacă sunt activate și alte informații suplimentare, cipul cardului se actualizează automat atunci când cardul este glisat pentru prima dată într-un cititor care se conectează la baza de date „fbz-fse Constructiv”.

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button
Translate »