Noutăți

Cardul lucrătorului în construcții din Islanda (studiu de caz)

Context

În 2010 a fost introdusă Legea privind Cardurile de Identitate la Locul de Muncă și Inspecțiile la Locul de Muncă Nr. 42/2010. Această lege a oferit sindicatelor și patronatelor dreptul de a încheia acorduri colective de muncă pentru a decide ocupațiile și industriile care ar trebui să apară în lege în orice moment.

În Islanda, partenerii sociali au autoritatea de a numi inspectori în legătură cu cardurile de identitate la locul de muncă. În timpul vizitelor de inspecție, angajatorul și angajații sunt obligați să afișeze cardul de identitate la locul de muncă, la cerere. Lucrătorii independenți sunt, de asemenea, obligați să facă același lucru.

Cardul de identitate la locul de muncă este definit astfel: „carduri pe care le pregătește un angajator cu informații despre angajat și angajator. În cazul în care este implicat un angajat de la o agenție de ocupare a forței de muncă, se va specifica numele agenției de ocupare a forței de muncă în locul angajatorilor.”

Obiective

Pentru a preveni munca nedeclarată, angajatorii și angajații trebuie să dețină un card de identitate la locul de muncă înainte de prima zi de activitate. Cardul de identitate la locul de muncă are ca scop, de asemenea, îmbunătățirea condițiilor în care sunt monitorizate anumite reglementări privind sănătatea și securitatea în muncă, precum și asigurarea faptului că angajații primesc salariul și condițiile de muncă stabilite prin reglementări.

Prezentare

Toți angajatorii din sectoarele convenite sunt obligați să se asigure că angajații lor primesc carduri de identitate la locul de muncă înainte de prima zi de activitate. Acest lucru este valabil atât pentru lucrătorii angajați direct cu un contract de muncă, cât și pentru cei angajați temporar printr-o agenție de muncă, cât și pentru cei care desfășoară activități independente. Angajații sunt obligați să aibă asupra lor cardurile de identitate la locul de muncă în orice moment.

Soluție tehnică

Agenția Icelandic Standards (IST) a publicat un standard privind cardurile de identitate la locul de muncă și anume ÍST 132:2012. Este recomandată folosirea unui certificat la locul de muncă în care informațiile sunt printate pe un card de plastic. Există, de asemenea, și opțiunea de a avea o bandă magnetică pentru informații sau un procesor (adică un card cu cip).

Informații colectate/stocate

Articolul 3 din Legea din 2010 stipulează: „Cardul de identitate la locul de muncă va menționa numele și actul de înregistrare a angajatorului sau o altă identificare pentru acesta și numele și cartea de identitate a angajatului, împreună cu poza angajatului.”

Articolul 5 din acordul partenerilor sociali stipulează, în mod similar: „următoarele informații vor apărea pe cardul de identitate la locul de muncă:

  • Numele/denumirea angajatorului așa cum este înregistrat în Registrul Societăților sau denumirea unei agenții de ocupare a forței de muncă, așa cum este înregistrată la Direcția Muncii.
  • Actul de înregistrare al angajatorului. În cazul unei companii străine care nu și-a înregistrat actul în Islanda, numele și numărul de TVA sau alte informații echivalente care arată că operează legal în țara în care este înregistrată.

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button
Translate »